У Києві відбулася національна подія, присвячена лідерству міст, що навчаються ЮНЕСКО у майбутньому відновленні країни

18 червня у Києві відбулася національна подія «Навички для майбутнього України: міста, що навчаються — лідери відновлення». Її організаторами виступили Представництво ЮНЕСКО в Україні, Міністерством освіти і науки України, DVV International та Інститут ЮНЕСКО з навчання впродовж життя.

Захід об’єднав представників муніципалітетів, освітян, громадськість та міжнародних партнерів для обговорення питань, повʼязаних із роллю освіти як рушія відновлення, інтеграції у європейський простір і підтримки стійкості українських громад у повоєнний період. 

Програма заходу включала експертні дискусії, круглі столи, виступи представників міжнародних і національних профільних організацій, урядовців, а також виступи представників Мережі міст, що навчаються ЮНЕСКО. Зокрема, ключова сесія події була присвячена презентації стратегій розвитку освіти дорослих у Львові, Полтаві, Сумах і Тернополі, що долучилися до Глобальної мережі міст, що навчаються ЮНЕСКО. Протягом крайніх місяців стейкхолдери освіти дорослих цих міст працювали над розробкою стратегій, що в своїй основі містять принципи сталого розвитку, інклюзивності, рівних можливостей та інновацій. Стратегічні цілі кожного з міст відповідають на ті виклики, з якими стикаються їх мешканці наразі. Так, пріоритетними напрямами для Львова є розвиток інклюзивного освітнього середовища; соціоекономічна інтеграція, що включає заходи зі зниження рівня безробіття, професійного розвитку, сприяння розвитку підприємництва; турбота про психологічний добробут та зміцнення стійкості спільнот до сучасних викликів, зокрема безпекових. Ключові цілі Полтави полягають в розвитку освіти задля сталого розвитку, безбарʼєрна освіта високої якості, економічна інтеграція, розширення прав і можливостей через освіту, розкриття культурного потеціалу та формування бренду міста як інноваційного освітнього хабу. Основними цілями для Сум є становлення мережі безпечних, інклюзивних і багатофункціональних хабів безперервної освіти; зміцнення іституційного та людського потенціалу для забезпечення гнучких, актуальних та орієнтованих на громаду можливостей навчання; а також підтримка креативної сфери економіки та дрібного промислу. Серед стратегічних цілей Тернополя були представлені такі: забезпечувати доступ до якісної безперервної освіти; підвищувати рівень цифрових навичок мешканців громади для навчання, розвитку та добробуту; підтримувати жителів громади у працевлаштуванні, самозайнятості та карʼєрному зростанні; популяризувати українську культурну спадщину міста; підтримувати психічне здоровʼя та розвивати психосоціальну стійкість мешканців до стресу, а також надавати всебічну підтримку людям з інвалідністю та сприяти їх реінтеграції в суспільство. Усі заявлені цілі представники міст підкріпили детальними планами їх реалізації з описом залучених стейкхолдерів, партнерів, донорів.

Під час заходу із вітальними словами до учасників звернулися Мар’яна Беца, заступниця міністра закордонних справ України, Ірина Шумік, Генеральна директорка директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України, Карло Формоза, посол Італії в Україні, Мін Йонг Кім, директорка ЮНЕСКО та Леван Квачадзе, регіональний директор DVV International в Україні та Молдові. Учасниками панельних дискусій та круглих столів виступили Владислав Яцук, начальник управління молодіжної політики Міністерства молоді та спорту, Олександр Санченко, Народний Депутат України, голова Ради з молодіжних питань при Президентові України, Олена Біланіна, Голова Національної молодіжної ради України, Дмитро Соловйов, автор, фотограф, мистецтвознавець, дослідник українського модернізму, Максим Бондаренко, голова Сумської обласної молодіжної ради, Сергій Колебошин, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, Ганна Кітчен, керівниця напрямку переходу до старшої середньої освіти, ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку), Маріке Вандевейєр, керівниця напрямку професійної освіти і навчання, ОЕСР (Організація економічного співробітництва та розвитку), Максим Вареник, керівник відділу ветеранської політики Полтавської міської ради, Каріта Лайсі, керівниця відділу співробітництва Посольства Фінляндії, Шіро Наката, технічний керівник напряму навичок Світового банку в Україні. Дискусії модерували Леван Квачадзе, регіональний директор DVV International в Україні та Молдові, Олег Смірнов, директор Представництва DVV International в Україні, Ольга Будник, радниця Президента України, Президентський фонд підтримки освіти, науки та спорту та К'яра Децці Бардескі, голова Представництва ЮНЕСКО в Україні. Головна панельна дискусія була присвячена темі «Навчання для відновлення: роль освіти дорослих і молоді у відбудові України». У межах інтерактивних круглих столів учасники могли обрати одну з двох тематичних дискусій, а саме «Молодь як рушій навчання та відновлення» та «Навички майбутнього: що потрібно знати дорослим і молоді для відновлення України». У центрі обговорень були також питання дієвих партнерств на рівні громад, обміну досвідом з іншими країнами у створенні Міст, що навчаються, та ідеї, які реалізують стейкхолдери освіти дорослих в українських містах уже сьогодні. Наприкінці заходу учасники презентували спільний документ, який вони створили у підсумку обговорень.