Відбувся перший семінар для вчителів-консультантів у межах проєкту «Радянське минуле: (пере)осмислення історії»

DVV International Ukraine спільно з Всеукраїнською асоціацією «Нова Доба» започаткували вже другу серію семінарів для вчителів історії присвячених проблемі Радянського минулого та його репрезентації у сучасній українській шкільній історичній освіті.

DVV International Ukraine спільно з Всеукраїнською асоціацією Нова Доба започаткували вже другу серію семінарів для вчителів історії присвячених проблемі Радянського минулого та його репрезентації у сучасній українській шкільній історичній освіті.

За підтримки Федерального Міністерства закордонних справ Німеччини в Україні триває конкурс проєктів «Радянське минуле: (Пере)осмислення історії», до участі в якому запрошуються колективні роботи від молоді 14-18 років. І хоча цей конкурс спрямований передусім на молодих людей, переважно школярів, для організаторів було важливо встановити контакт також зі вчителями історії. Саме вчителі мають організувати роботу команд, що готуватимуть конкурсні роботи.

29-30 жовтня в Представництві DVV International в Україні відбувся перший семінар для вчителів-консультантів проєкту «Радянське минуле: (пере)осмислення історії». 

Метою заходів проєкту є актуалізувати проблематику радянського минулого та підвищити мотивацію учнів до участі у конкурсі. Цінність проєкту для педагогів полягає в узагальненні досвіду викладання про радянський період, можливості досліджувати його на локальному рівні та обмінюватися досвідом із колегами.

Програма семінару передбачала:

  • презентацію результатів опитування «Радянське минуле та його вплив на життя сучасної молоді», що проводилося протягом вересня-жовтня;
  • обговорення дискусій про радянське минуле серед учнівської молоді;
  • рефлексії щодо суперечливих пам’ятей про радянський час у форматі імерсивного театру;
  • презентація умов та правил молодіжних дослідницьких проєктів.

Учасниками семінару стали педагоги, учні яких взяли участь у двох попередніх етапах проєкту, а саме 14 вчителів із різних регіонів України.

Після дводенного семінару учасники поділилися своїми враженнями.

«Семінар дозволив переосмислити деякі аспекти проблем радянського минулого, які впливають на наше сьогодення. Я отримала дещо нові підходи для вивчення цього в майбутньому із дітьми, – зазначила вчителька історії, правознавства, громадянської освіти з Рівного Людмила Кравець і додала, що найбільше її вразила участь в імерсивному театрі. – Це було неочікувано, вразила сама атмосфера, тиша, що заворожувала. А також те, що треба було пропустити крізь себе листа, відтворити його.   Прочитання листа викликало щем, трепет у глибині душі – так, ніби сама його проживала». 

«Імерсивний театр» (immersive theatre – «театр занурення») фокусується на глядацькому досвіді та участі в постановці. Глядач у такому театрі припиняє бути спостерігачем, натомість перетворюється у повноцінного учасника сценічної дії.

Метод імерсивного театру закарбувався й іншим учасникам. 

«У всіх студентів різні цінності, різні погляди, і кожен собі з ними живе. І не всі самостійно доходять до того, щоб подивитися на точку зору іншої людини. А коли називаєш цю точку зору, то ти її ніби нав’язуєш – і тоді є опір. Але коли це відбувається у такий спосіб (через імерсивний театр, – ред.), студенти краще розуміють позицію іншої людини. Це допомагає вчитися бути гнучкими і думати по-різному, бачити, що є не тільки власна єдиноправильна позиція, а й що можна дивитися на ситуацію з інших боків. Також театр дає можливість зрозуміти особисту психологію тієї людини, яка написала листа і жила в певний час», – прокоментувала Ольга Савченко, доцент кафедри соціально-практичної психології Житомирського державного університету ім. І. Франка.

Під час обговорення підсумків семінару викладачі погодилися, що методи, про які йшлося під час навчання, розкривають чимало можливостей для проведення заходів на історичну тематику, дозволяють робити їх більш інтерактивними.                 

Загалом серія семінарів у межах проєкту «Радянське минуле: (пере)осмислення історії» передбачає ознайомлення учасників із методами дослідницької роботи, підходами до вивчення радянського минулого та з практичним досвідом організації дослідницьких молодіжних проєктів.            

Проєкт реалізується спільно DVV International Ukraine та Всеукраїнською асоціацією «Нова доба» за фінансової підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини.

НАЛАШТУВАННЯ COOKIE
ВИ ЗАЛИШАЄТЕ ВЕБСТОРІНКУ DVV INTERNATIONAL
Важливо: Якщо ви натиснете на це посилання, ви залишите вебсторінку DVV International. DVV International не несе відповідальності за вміст сторонніх вебсайтів, до яких можна отримати доступ за посиланнями. DVV International не впливає на те, щодо яких ваших персональних даних здійснюється доступ та / або обробка на цих сайтах. Щоб отримати додаткову інформацію, перегляньте політику конфіденційності провайдера зовнішніх вебсайтів.