20-22 серпня 2024 року у Боготі (столиця Колумбії) відбувся II Латиноамериканський форум міст, що навчаються. На захід були запрошені мери та голови муніципалітетів Латинської Америки, члени Мережі міст, що навчаються ЮНЕСКО, представники міністерств освіти, соціального розвитку, праці, охорони здоров'я, громадські організації, університети, приватні ініціативи. Також на форум завітав Рауль Вальдес Котера, координатор Глобальної мережі міст, що навчаються ЮНЕСКО. Ознайомитися з повною програмою заходу можна за цим посиланням.
Форум, з-поміж іншого, був покликаний створити простір для пошуку спільних рішень щодо подолання соцільної та економічної нерівності, яка існує в Латиноамерикансьокому регіоні, за допомогою освітніх можливостей. Учасники форуму обговорювали, як освіта може відповідати на виклики сьогодення, сприяти створенню безпечних і надихаючих громадських просторів, в яких буде комфортно реалізувати освітні практики. У фокусі пленарних засідань заходу були також питання рівного доступу до освіти, розвитку компетенцій для втілення життєвих проєктів та всебічного розвитку особистості.
У форумі за підтримки Представництва DVV International в Україні взяв участь мер міста Львова Андрій Садовий. У своїй презентації під час одного з пленарних засідань він представив активність міста в контексті участі Львова в Глобальній мережі міст, що навчаються ЮНЕСКО. Зокрема, він акцентував увагу на тому, що війна створила нові виклики: побільшало внутрішньо переміщених осіб, зʼявилася необхідність реінтегрувати ветеранів у соціум та боротися з безробіттям. Андрій Садовий навів низку прикладів, як створення освітніх можливостей сприяло поліпшенню життя людей, передусім тих, які так чи інакше постраждали внаслідок війни. Так, завдяки навчанню на різних курсах люди отримують шанс опанувати нову професію, здобути нове хобі, а також соціалізуватися й бути включеними у суспільство.
Освіта, яка відповідає викликам конкретного регіону, має враховувати потреби в навчанні місцевого населення. Щоб досягти цього, зміст навчання має бути адаптований до місцевих реалій і вирішувати такі проблеми, як бідність, нерівність і соціальна ізоляція. Освіта має надавати людям інструменти для подолання викликів середовища. А також важливо, щоб освітні програми були інноваційними та сприяли розвитку практичних навичок, що відповідають місцевому ринку праці. Тож якщо освіта дорослих і навчання протягом життя будуть адаптовані до місцевих потреб, вони можуть стати потужним інструментом для вирішення критичних проблем, а також даватимуть людям навички і знання, що необхідні для вирішення сучасних і майбутніх викликів світу.