Оголошено переможців конкурсу історичних досліджень про радянське минуле

Представництво DVV International в Україні та Всеукраїнська асоціація вчителів історії та громадянознавства «Нова Доба» завершили конкурс молодіжних історичних проєктів «Радянське минуле: (пере)осмислення історії у вимірі пропаганди цінностей». Конкурс проходив у межах міжнародного проєкту «Інструментарій для критичного викладання історії», що фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини.

Конкурс було присвячено проблемам впливу радянської пропаганди на суспільні цінності. До участі запрошувалися колективні дослідницькі проєкти від учнів старшої школи. Учні, об’єднані в команди по 3-5 людей, проводили архівні дослідження і записували інтерв'ю під керівництвом вчителів історії та суспільних дисциплін, аби прослідкувати, як змінювалися суспільні уявлення про певні цінності – від радянського часу до сьогодні. Усього на конкурс було подано 112 робіт від 660 учнів та вчителів.

За підсумками оцінювання, журі відзначило 44 роботи. Перше місце посіли п’ять проєктів:

  • «Ти — жінка! Ти — (не)головна героїня свого життя?» від Миколаївського ліцею імені Миколи Аркаса. Дослідження присвячене ґендерним стереотипам радянського часу. Автори: Попова Катерина, Купчинська Вероніка, Перельот Катерина під керівництвом Лободовської Ірини.
  • «Радянська школа: територія (не)свободи» від Київської гімназії «Троєщина». Проєкт стосується особливостей шкільного виховання та ролі пропаганди у ньому. Автори: Щепотко Софія, Віторт Олександр, Щебляєв Владислав, Охрімчук Данило, Клепко Юлія, Тахмазова Саміра, Чорнойван Надія під керівництвом Дудар Ольги.
  • «Ми – схід сонця нашої держави!» поданий учнями двох шкіл із Черкас: номер 3 та номер 5. Робота порівнює суспільні уявлення про відповідальність у радянський час та у сучасній Україні. Автори: Бабич Віка, Іщенко Сніжана, Ковба Анна, Кутова Іванна, Мусієнко Діана, Мушта Поліна, Опара Єва, Росоха Аріна, Смик Ірина, Соколова Лілія, Юрченко Крістіна під керівництвом Гриценко Наталії.
  • «Пошук ідентичності. НЕ братні народи. Переосмислення» від учнів Львівської школи номер 50, що присвячений дослідженню радянських наративів про україно-російські взаємини. Автори: Кудрявцева Вероніка, Іваник Давид, Кухарук Богумир, Куцький Єгор, Амелін Андрій, Славитинська Марʼяна, Колос Софія під керівництвом Сабадаш Олени.
  • «Дружба народів: відлуння через роки» від учнів Черешенського ліцею села Черешеньки Чернігівської області про (не)живучість радянських міфів про «дружбу народів». Автори: Гулак Дарина, Кандіна Софія, Тітовченко Артем, Перунок Вікторія під керівництвом Савич Ганни.

21 травня переможці конкурсу були відзначені сертифікатами і цінними подарунками на онлайн-церемонії нагородження. Переможці мали нагоду презентувати свої роботи, почути думки та поради від членів журі, а також отримати привітання від організаторів, представників мережі EUSTORY та посольства ФРН в Україні. Запис події можна переглянути за покликанням. Перелік усіх призерів та їхніх робіт доступний на офіційному сайті конкурсу – https://competition.novadoba.org.ua/

Представники команд-переможниць також матимуть нагоду взяти участь у двох міжнародних подіях: учні – у щорічній молодіжній академії EUSTORY, яка відбудеться у жовтні у Ризі (Латвія), а вчителі – у міжнародному семінарі у Будві (Чорногорія).

Проєкт «Інструментарій для критичного викладання історії» реалізується DVV International, Фондом Кербера та мережею EUSTORY спільно з низкою громадських організацій з Вірменії, Молдови, Грузії та України за фінансової підтримки Федерального міністерства закордонних справ Німеччини.

НАЛАШТУВАННЯ COOKIE
ВИ ЗАЛИШАЄТЕ ВЕБСТОРІНКУ DVV INTERNATIONAL
Важливо: Якщо ви натиснете на це посилання, ви залишите вебсторінку DVV International. DVV International не несе відповідальності за вміст сторонніх вебсайтів, до яких можна отримати доступ за посиланнями. DVV International не впливає на те, щодо яких ваших персональних даних здійснюється доступ та / або обробка на цих сайтах. Щоб отримати додаткову інформацію, перегляньте політику конфіденційності провайдера зовнішніх вебсайтів.